Már többször írtunk róla, hogy sokat segít a weblapod látogatottságának növelésében az értékes tartalom. Arról is volt szó, hogy hogyan kulcsszavazd fel a weboldalad. Most nézzük meg, melyek azok a szavak, keresőkifejezések, melyek a legjobbak a sikeres találatokhoz!
Ha valaki a weblapodat keresi, egyszerű dolga van, ha tudja a lapod nevét vagy linkjét, és azt begépelve könnyen megtalálja tartalmaidat. Mi van azokkal a látogatókkal, leendő vásárlókkal, még el nem ért olvasókkal, akik nem ismerik a weboldalad, de érdekelheti őket a tartalom? Hogyan gondolkodik a felhasználó?
A Google és egyéb internetes keresők mondatok és szavak alapján kutat a tartalmakban, és igyekszik a legrelevánsabb, leginkább témába vágó találatokat adni a kereső felhasználóinak. Egyszerű keresőkifejezés például a “könyv vásárlás” vagy “olcsó könyv”, ha még nem tudjuk, hogy milyen könyvet keresünk, de valami olyan oldal kéne, ahol könyveket lehet venni. Ha már konkrét elképzelésünk van a témáról, konkrétabb keresést indítunk, mint például “könyv a hajvágásról”.
Ennek megfelelően ha weblapot készítünk ebben a témában, nekünk is az a feladatunk, hogy a legjobb kulcsszavakat találjuk meg. A fenti eset viszonylag tiszta, egyszerű. Azonban mi van akkor, ha XXL méretű ruhákat szeretnénk értékesíteni? Mire kereshetnek leendő vevőink? Nem egyszerű eldönteni, melyik e legrelevánsabb kulcsszó. A túl sok kulcssszó használata sem jó, és azt sem tudjuk, melyik legyen az első? Rögtön gondban vagyunk a lehetőségektől: “XXL divat, duci ruházat, molett ruha, ruhák kövéreknek”. Ugye! Máris nem tudjuk eldönteni.
Szerencsére a Google kereső segítséget nyújt ebben, és létrehozott egy keresési trendek lekérdezését segítő Google Trends nevű ingyenes szolgáltatást, mely a http://www.google.com/trends/ weboldalon érhető el.
Lássunk pár keresési példát, mely segít eldönteni, hogy mi a keresettebb kulcsszó az adott témában! Kattints a kulcsszóra, hogy lásd a tendenciát.
- könyv – Láthatjuk, hogy mindig Karácsony környékén felugrik a könyv szóra a keresés, majd júliusra visszaesik. Bár a növekedés trendje lassult a válsággal, de folyamatosan keresnek mindenféle könyvet a keresővel. A jobb alsó “Kapcsolódó kifejezések” menüben látható, hogy jellemzően letölteni akarják a könyveket. Ez nem csak azt jelenti, hogy az illegális könyvletöltés népszerű, hanem azt is, hogy letöltve szeretnék elolvasni. Ha könyvet írsz, és könyvet értékesítesz az interneten keresztül, megfontolandó a fizetős letölthető változat népszerűsítése is. Hiszen ugrásszerűen megnövekedett az ilyen keresések száma.
könyv a hajvágásról – Mivel ez a keresőkifejezés nagyon célzott, és nagy tömegek nem keresnek rá, mindenképpen bontva érdemes megvizsgálni, hogy a lehetséges vásárlók közül kiket érdekelhet a termékünk. A könyvre keresési tendenciákat az előbb néztük. Nézzük meg a hajvágás témakörét. Látható, hogy aki a hajvágásra keres, gyakran szűkíti a találatait az otthoni hajvágásra (első a “Kapcsolódó kifejezések” listában), nekünk pont rájuk van szükségünk, mint potenciális vevőkre. Azaz jó irányba haladunk, ha erre koncentrálva készítjük el oldalunk tartalmát és erre hegyezzük a kulcsszavakat. Ráadásul a tendencia nem csökken, hajvágásra nő a kereslet, az otthoni hajvágás témakörében keresők pedig konstans adottak pár éve, lásd az ábrát. Fontos megjegyezni, hogy nem az “otthoni hajvágás”, hanem a “hajvágás otthon” a jellemzően keresett kifejezés!