Vállalkozásod weblapját többféle módon elkészítheted. Van pár aranyszabály, amit érdemes betartani annak érdekében, hogy látogatóid azt találják meg, amivel bevételeidet növelni tudod. Összeszedtünk tíz tippet, nagyon egyszerű trükköt, mely segíthet eligazodni az eszközök között, és elkerülni a hivalkodó vagy eredménytelen elemek alkalmazását.
- Elérhetőség szövegként
Ha nagyon fontos, hogy megtaláljanak a potenciális ügyfelek, és egy vállalkozás esetén mi más lehetne az, akkor mindenképpen helyezd el az elérhetőséged a weblapodon vagy külön menüben (“Kapcsolat” vagy “Elérhetőség” néven), vagy egyszerűen kapcsold be az “Elérhetőség” widgeted (“Beállítások – Megjelenítés – További funkciók – Elérhetőség” menü).
Semmiképpen se képbe tedd ki a címed, vagy ha ki is teszed, szövegesen is legyen megtalálható. Gondolj bele, hogy valaki csak arra emlékszik, hogy a Bécsi úton látta a vendéglőd, és nem emlékszik a nevére, a kisírásra. Hogyan fog keresni? Cím alapján. A Google kereső nem tud képben keresni szöveget, vagy nem annyira fejletten, mint ahogy a szövegeket. A weblapod szöveges tartalma alapján pedig sokkal könnyen megtalálni weblapod.
- Térkép
Ha olyan helyen van vállalkozásod, melynek megközelítése nem egyszerű, nem egyértelmű, akkor a legjobban egy beágyazott térképpel segítheted leendő vásárlóid abban, hogy megtaláljanak. Fontos, hogy tudd, a térkép szerzői jogvédelem alatt álló termék. Ezért bármilyen térképet csak úgy nem szabad bemásolnod, képként kitenned. Éppen ezért készítettünk egy térkép beszúrás funkciót, mellyel pár kattintással egy interaktív Google térképet szúrhatsz be bármely oldaladra.
Nyisd meg szerkesztésre azt az oldalt, ahová a térképet be akarod szúrni, és a szövegszerkesztő terület jobb oldalán keresd a ikont. A használata nagyon egyszerű. Akik saját domaint használnak, be kell állítaniuk egy saját Google Maps API kulcsot is, melyre figyelmeztetni fog majd a vezérlő.
- Nyitva tartás
Ha üzleted van, vagy boltod, akkor elengedhetetlen, hogy tudják a leendő vevőid, hogy mikor van nyitva a boltod. De ha asztalos vagy ács vagy, akkor sem árt tudni, mikor vagy telefonon elérhető. Hiszen ha nem adod meg, és éppen azért nem érnek el, mert elfoglalt vagy, újra már nem biztos, hogy felhívnak. A nyitva tartás vagy telefonos elérhetőség idejét ugyancsak add meg a kapcsolataidat vagy elérhetőségi címeidet felsoroló oldaladon.
- Néhány kép az üzletről
Kizárólag saját, nem máshonnan másolt, azaz tényleg a vállalkozásodról szóló fotóddal színesítsd a weblapod. Miért is fontos ez? Egyrészt a virtuális élmény nagy hatással van a látogatókra, másrészt ezen keresztül mutathatod be legjobban egy ismeretlen számára, hogyan néz ki az éttermed, milyen referencia munkáid vannak, mint építész, vagy hogyan dolgozol munka közben mint állatorvos. A képek hitelesebbé teszik vállalkozásodat a leendő vevőid számára.
Az eOldal vezérlőben nagyon gyorsan és egyszerűen tölthetsz fel képeket akár egyszerre. Az átméretezést a rendszer elvégzi. A sok képet albumokba rendezheted, könnyen katalogizálhatod. Később is átszervezheted, átpakolhatod, ha elsőre nem gondoltál erre.
- Legyen rövid a bemutatkozás
Fogd rövidre. A vevőidet nem érdeklik a dinoszauruszok kihalásakor történt vállalkozásoddal kapcsolatos előzmények, a nagyon ködös múlt. A tevékenységeddel előállítható termékek vagy szolgáltatások eredményei érdeklik őket. Tudod, nem asztalost keresnek, hanem asztalt, mely mellé leülhetnek a családdal, nem fodrászt keresnek, hanem egy szép frizurát szeretnének, nem szakácsot keresnek, hanem finomat szeretnének enni. Közelítsd meg a bemutatkozásod a leendő vevőd szemszögéből.
Annyit írj, amennyit egy 10 emeleted ház liftjében el tudnál mondani magadról leendő vevődnek, míg felértek a legfelső emeletre. Ha ez jól sikerül, megérte elkészítened a bemutatkozást. Ha nem írsz semmit, az sem jó, hiszen nem derül ki, mivel foglalkozol, lehet-e együttműködés leendő vevőd és vállalkozásod között. Ha túl sokat írsz, az olyan, mintha feleslegesen sokat beszélnél, zárt fülekre találsz csak. Tehát tömören!
- Aktuális ajánlatok
Ha éttermet üzemeltetsz, helyezd el az étlapot az áraiddal. Ha heti menüket is kínálsz, mindenképpen jelezd annak érvényességét és ne hagyj kint egy elavult étlapot. Fodrászat esetén tüntesd fel az áraid, a profilod. Ha túl széles a kínálatod, mert például asztalos vagy, akkor is biztosan vázolni tudsz 2-3 különféle ajánlati formát, mely alapján legalább a kérdéseit fel tudja tenni a leendő vásárlód azzal kapcsolatban, amit meg szeretne rendelni vállalkozásodtól.
- Facebook funkciók
Nincs jobb reklám annál, mint mikor az elégedett vásárló ajánlja másoknak tevékenységed. A közösségi hálózatokon gyorsan terjednek a jó és a rossz hírek is. Biztos lehetsz benne, hogy ha a Facebookon is jelen vagy, vagy legalább elhelyezel a Facebook közösségi hálózat felé a megosztást segítő funkciókat, akkor az segíti a tartalmaid, weblapod eljutását a leendő új vásárlóid felé. A funkciók használatáról itt olvashatsz bővebben: súgó, blog.
- Nem kell zene
Nem kell a zene. Nem kell a zene. Nem kell a zene. A zenélő honlap lassan tölt be első alkalommal. A legtöbb zenebeillesztés külön telepítendő plug-int kíván meg, melyre figyelmeztető üzenet elrontja honlapod harmóniáját. A nem jól beillesztett, automatikusan induló zene minden lapváltáskor újra elindul. Szóval technikailag sok vele a macera.
Talán ha kifejezetten zenei iparágban dolgozol, akkor érdemes úgy elhelyezni a zenéket a honlapodon, hogy azt a felhasználó maga indítsa el. Így nem okoz betöltési gondokat sem. Továbbá mindenképpen ügyelj arra, hogy a zene interneten történő megosztása ugyan olyan jogdíjköteles, mintha az éttermedben helyezel el hangszórókat és azon keresztül sugárzol zenét.
Szóval egyrészt ciki, másrészt macerás, harmadrészt jogilag is problémás. Megéri?
- Nem kell animgif
Reneszánszát éli az 1980-as évek végén keletkezett animált GIF formátum. Nagyon sok vicces és giccses animgif található az interneten. Egy vállalkozás weboldalán azonban ezek ugyan olyan illúziórombolók tudnak lenni, mintha valódi virágok helyett művirágot tennél egy virágbolt ablakába. Giccses, csúnya, és lassítja az oldalbetöltést. Továbbá elhelyezésük is macerás.
Ha mégis muszáj, akkor az alábbi módon teheted meg például az ízléses, kis fájlméretű animgif elhelyezését például a fejlécben.
- A viccet félretéve
A magánéleted és a szórakozást egy másik weboldalra tedd ki. Nagyon kevés olyan vállalkozás profil létezik, melynek weboldalán elképzelhető egy vicces videó vagy vicceket felsoroló menü. Ha tehát nem a szórakoztató iparban dolgozol és nem bohóc vagy, tedd félre a viccet, és a jókedvűséget színekkel és közvetlen szöveggel helyettesítsd. Hidd el, a sikered nagyobb lesz! Hiszen melyik a jobb? Ha arra emlékszik leendő vásárlód, hogy az a cég, ahol a rendőrös viccet olvastam, ami nem tetszett, vagy az a honlap, mely barátságosan mutatta be tevékenységét?