Kategóriák
Honlap gyorsan

A 10 legfontosabb lépés WordPress weboldal készítése során

Amennyiben új weboldal létrehozásán vagy régi céges weboldalunk megújításán gondolkozunk, érdemes végig venni, hogy egy WordPress weboldal készítés milyen lépésekből áll, hogyan épül fel a folyamat. Az alábbi bejegyzésünk célja, hogy végig vegyük mikre lesz szükségünk a webfejlesztési munka során. 10 pontban szedtük össze azokat a lépéseket, amiket semmiképp nem szabad kifelejtenünk, ha WordPress weboldal készítés van soron. A WordPress weboldal előnyeiről egy korábbi bejegyzésünkben írtunk. Érdemes elolvasni!

WordPress weboldal készítés folyamata lépésről lépésre

1. Iparági kulcsszókutatás

Ideális esetben a WordPress weboldal készítés egy iparági kulcsszókutatással kezdődik. Ebben segítségünkre lesz a Google AdWords Kulcsszótervező eszköze. A kulcsszókutatás célja, hogy megtaláljuk azt az egy-két keresési kifejezést, melyre optimalizálni szeretnénk majd a weboldalunkat.

2. Domain választás

A kulcsszókutatás eredménye alapján érdemes körülnézni, hogy a legjobbnak ítélt kulcsszavak közül valamelyik nem érhető-e el szabad domain formájában. Azt, hogy egy domain szabad-e, a domain.hu adatbázisában tudjuk ellenőrizni. Ha szerencsénk van, akkor sikerül olyan kulcsszót találnunk, ami releváns a szolgáltatásunk / termékünk szempontjából is, nem túl általános, és van rá szabad domain név elérhetőn, ez utóbbi szempont ugyanis kiemelkedően fontos a WordPress weboldal készítés szempontjából, hiszen weboldalunkat sokkal gyorsabban és jobb minőségben lehet majd keresőoptimalizálni, ha a kiemelt kulcsszavunk a domainben is megjelenik.

3. Kulcsszógazdag szöveg megírása

Ha megvan a kulcsszókutatás eredménye, akkor a következő lépés a WordPress weboldal készítés folyamatában, hogy megírjuk a weboldal teljes szövegét. Az oldal szövegezésénél arra érdemes figyelni, hogy a kulcsszó megjelenjen:

  • A legfontosabb címsorokban (főleg a H1-ben)
  • A bekezdések címében
  • A folyó szövegben
  • A link hivatkozásokban (pl. ha egy másik menüpontra hivatkozunk)
  • Blogbejegyzéseknél a blog címében
4. Struktúra kialakítása

Ha megszületett a teljes webszövegünk, akkor érdemes végig gondolni, hogy ezt milyen struktúrában szeretnénk megjeleníteni. Általában azt szoktuk az ügyfeleinknek ajánlani, hogy akkor szedjünk szét témákat külön aloldalakra vagy almenükbe, ha az adott témáról legalább 300-350 szónyi szövegünk van. Ez nagyjából egy gépelt A/4-es oldalnyi tartalom. Ha ennél kevesebb szöveg áll rendelkezésre például egy szolgáltatás leírásáról, akkor azt javasoljuk, hogy inkább több témák vonjunk egybe, és kevesebb menüpontban gondolkozzunk a WordPress weboldal készítés során.

5. Képek

Ha a struktúra összeállt, és látjuk, hogy a szövegek miként fognak helyet kapni, akkor a WordPress weboldal készítés következő lényeges pontja, hogy megfelelő képeket szerezzünk a szöveg illusztrálására. Az Online Marketing Ügynökség Blogjában korábban már írtunk arról, hogy milyen online (ingyenes) stock fotó forrásokból javaslunk képeket letölteni, de persze a legjobb, ha saját képanyag áll rendelkezésre. Ehhez mi magunk is tudunk segítséget nyújtani, akár a kollégák portré fotózásáról, akár termék vagy épp iroda fotózásról legyen szó.

Amit viszont semmiképp se felejtsünk, hogy a meglévő képeinket a WordPress weboldal készítés során érdemes tömöríteni, hogy a lehető legkisebb (de még minőségromlást elő nem idéző) méretben kerüljenek fel a képek, ez is fontos szempont lesz ugyanis a weboldal keresőoptimalizálásánál, hogy a képek óriási mérete ne lassítsa be az oldalt.

A képek tömörítésére PhotoShopban is van lehetőség (csak válasszuk ki a „Mentés webre” funkciót), vagy utólag bármilyen .png vagy .jpeg képet tömöríthetünk a TinyPng.com oldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük